نشان فیس بوک

۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

نماینده رهبری در سپاه: سیدعلی خامنه ای با همه وجود در استقرار حکومت دینی جهاد خواهد کرد ولو تنها بماند

رهبری فرمودنداگرجریان افراطی ادامه دهدحادثه عاشورا تکرار خواهد شد
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران معتقد است جایگاه مردم در نظامهای دینی نقش فعلیت بخشیدن به حکومت است، که اگر مردم رسالت شان را انجام دادند و بر محور رهبری الهی جمع شدند قدرت حق تحقق پیدا می کند.”
این مقام روحانی سپاه همچنین پیرامون تجمع و مراسم حکومتی نهم دی ماه ادعا کرد “مردم آمدند و حادثه عاشورا تکرار نشد… بعبارت دیگر می توان گفت سید علی خامنه ای با همه وجود در استقرار حکومت دینی جهاد خواهد کرد ولو تنها بماند، منتها تنها نماند.”
به گزارش مهر، علی سعیدی طی گفتگویی به مناسبت نهم دی ماه، رهبری الهی را “شرط لازم” برای حکومت و حضور مردم را “شرط کافی” برای آن دانست که به زعم وی، هر وقت شرط کافی همراه شد حاکمیت شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه “نقطه تفاوت ما با عصر پیامبر در این است که مردم عصر پیامبر در آن زمان به رسالتشان عمل نکردند یعنی بعد از پیامبر رهبر الهی را تنها گذاشتند”، گفت “اما درعصر ما بعد از رحلت امام و انتصاب رهبری، مردم پیوستگی و پیوند خود را با رهبری حفظ کردند.این شرط کافی فرازمانی است یعنی در هر زمانی باید با رهبری همراهی داشت.”
این مقام روحانی سپاه افزود “ما در طول ٣٢ سال گذشته بحرانهای زیادی داشته ایم بحرانهایی که داشته ایم با انقلاب کبیر فرانسه با انقلاب اکتبر شوروی با انقلاب الجزایر قابل مقایسه است. آن انقلابها دچار انحراف شدند ولی انقلاب اسلامی ایران تا بحال مانده است.”
سعیدی ریشه در توضیح ادعای خود گفت “رهبری استانداردهای لازم را دارد و مردم هم آن نقش خود را ایفا می کنند.در همان سالهای اول بحرانهایی که ما داشتیم بحران جریان نهضت آزادی، بحران جبهه ملی وبحران جریان فکری بنی صدر بود چون گفتمان بنی صدر با گفتمان امام متفاوت بود و با اینکه قدرت هم در اختیار بنی صدر بود اما همراهی مردم با امام این فتنه ها را خنثی کرد. بحران اخیری که داشتیم بحران عصر اصلاح طلبان بود که باز ما را دچار چالش جدی کرد ولی رهبری در آن مقطع جمله ای راگفت مبنی بر اینکه اگر این جریان افراطی ادامه دهد صلح امام حسن در کار نخواهد بود و حادثه عاشورا تکرار خواهد شد، معنای فرمایش آقا این است که اگر علی خامنه ای تنها بماند حادثه عاشورا تکرار خواهد شد، اما اگر مردم بیایند، نه!”
نماینده رهبری در سپاه ادعا کرد “مردم آمدند و حادثه عاشورا تکرار نشد…بعبارت دیگر می توان گفت سید علی خامنه ای با همه وجود در استقرار حکومت دینی جهاد خواهد کرد ولو تنها بماند، منتها تنها نماند.”
سعیدی همچنین اظهار عقیده کرد “در ماجرای فتنه سال گذشته یک پیچیدگی گسترده ای را می بینیم یعنی یک اتحاد بین جریان سکولار و لیبرال داخلی با ارتجاع عرب با جریان اروپا و آمریکا به اضافه چپ ترین چپ ها و راست ترین راستها یعنی چریک های فدایی خلق با سلطنت طلبان را در این جا با هم مشترک می بینیم. در حقیقت اتحادی بین جریان برانداز داخلی با برانداز خارجی بعلاوه هم پیمانانش را در این عرصه شاهد هستیم. این فتنه فتنه عمیق و گسترده ای بود بطوریکه بخشی از یاران امام هم که پوست انداخته بودند متاسفانه در این عرصه نقش داشتند. این فتنه می توانست انقلاب را دچار چالش های جدی کند و مشکلات زیادی برای آن بوجود بیاورد.”
وی در پاسخ به اینکه “به بخشی از یاران رهبر فقید نظام اشاره کردید، آیا به نظرتان تئوریی که می گوید هر انقلابی فرزندان خود را می خورد اینجا مصداق پیدا می کند؟”، گفت “این انقلاب بیشترین تکیه را بر یاران صدیق خود داشته است تمام کسانی که به نوعی در مسیر خط امام و رهبری بودند حفظ شدند… ملاک حقانیت انقلاب رهبر الهی است و ملاک بخش هر فردی هم میزان ارتباط وی با رهبری الهی است. لذا وقتی افراد فاصله گرفتند آنها از گردونه ساقط می شوند و حذف آنها به معنای این نیست که انقلاب فرزندان خود را می خورد چون اینها اصلا فرزند انقلاب نیستند…”
سعیدی در پاسخ به اینکه “ولو این افراد جزء موسسین انقلاب باشند؟”، اظهار عقیده کرد “اینکه دلیل نمی شود شمر و عمر سعد هم از پیشکسوتان بودند. زبیر در جنگ جمل یکی از همراهان امیرالمومنین بود و به سقیفه اعتراض داشت ولی بعدها برید. عبدالله زبیر پدرش را گمراه کرد و این بیانگرنقش آقازاده ها در انحراف خواص است.”
نماینده رهبری در سپاه همچنین اظهار داشت “در مورد آقازاده ها نیز شناساندن عناصری که واخوردند و بریدند خیلی مهم است اما متاسفانه برخی افراد در پناه پدرشان از رانت استفاده می کنند که این مسئله از عوارض منفی انقلاب ما است. البته پدران این آقازاده ها باید در این زمینه پاسخگو باشند. حتی اگر پدران این آقازاده ها جزء مسئولان روحانی کشور باشند …این ضعف آن بزرگان است که می گذارند آقازاده هایشان دستخوش این بحرانها قرار گیرند. رودربایستی نباید کرد البته افرادی هم داشتیم مثل آیت الله محمدی گیلانی که خودشان حکم اعدام پسرشان را صادر کردند و یا آیت الله خزعلی از پسرشان تبری جستند. خیلی از بزرگان بودند که گفتند پسر من بدلیل مسائلی که دارد دیگر پسر من نیست… اما نقش زنان را نباید در انحراف آقازاده ها فراموش کرد مثلا در این سریال مختارنامه نقش زن و همسر و آقازاده ها را در تحولات سیاسی می بینیم.”
سعیدی همچنین ادعا کرد “در جریان فتنه سال گذشته نیز، کسانی که به موسوی رای دادند اکثرا با انگیزه ای مثبت رای دادند و خیلی ها او را نمی شناختند اما قدم به قدم مراحلی که طی کردند ماهیتشان آشکار شد.”
نماینده ولی فقیه در سپاه، همانند دیگر مقامات حکومت مدعی شد که مراسم حکومتیِ نهم دی ماه سال گذشته، همانند راهپیمایی حکومتی ٢٣ تیر ٧٨ کاملا “خودجوش” بوده و اظهار عقیده کرد “مردم ما اینطور هستند یعنی در مقاطع خاص وقتی احساس کنند که رهبری نیاز به کمک و حمایت دارد به صحنه آمدند بدون اینکه کسی در خواست کند ١٨ تیر سال ٧٨ که غائله ای شروع شد و مردم به یکباره احساس کردند که رهبری نیاز به حمایت دارند و فتنه گران به دنبال براندازی هستند. حماسه ٢٣ تیر را بوجود آوردند حجم انبوهی از مردم بدون اطلاع قبلی و دعوت از آنها خود به خیابانها آمدند و فتنه را خنثی کردند و در ماجرای عاشورای ٨٨ همین صحنه تکرار شد.”
وی در پاسخ به اینکه “آیا قدرت فساد می آورد؟” نیز گفت “بله، قدرت فساد می آورد، دنیا فساد می آورد، اولاد فساد می آورد، پول فساد می آورد، اما اینها مانند چاقو می ماند یک چاقوی جراحی می کند و غده سرطانی را بیرون می آورد و یک چاقویی شکم یک بیگناهی را می درد. قدرت ابزار است هدف نیست. ما اصالته القدرتی نیستیم ما نگاهمان به قدرت ابزاری است می گوییم دنیا وسیله ای برای رسین به کمال است.
سعیدی همچنین اظهار عقیده کرد “در عصر حاکمیت دینی ملاک سنجش ارزش افراد واحزاب میزان انطباق گفتار آنها با گفتار ولی فقیه است. و الا همه می نویسند که ما پایبند به قانون اساسی هستیم گفتمان رهبری چند شاخصه دارد که مردم باید اینها را در افراد احزار کنند و ببیند که این فرد مشروعیت الهی را قبول دارد یا خیر. یعنی منشاء مشروعیت رهبری ازخداست یا از شورا و حزب.
وی همچنین تاکید کرد “فتنه تمام نشده است البته این آتش زیر خاکستر نیست ولی ما گفتمان های غیر دینی داریم. یعنی جریان نهضت آزادی با جریان فتنه متفاوت است منتها آن هم فتنه ای بود در دوره خودش بعد جریان بنی صدر مطرح شد بعد داستان منتظری مطرح شد در برابر امام بعد داستان اصلاح طلبان مطرح شد. اصلاح طلبان به دنبال استحاله نظام بودند بعد داستان فتنه ها مطرح شد.
این مقام روحانی سپاه همچنین پیرامون احتمال اینکه در دوره یازدهم ریاست جمهور اصلاح طلبان بر سر کار بیایند”، گفت “مردم ما خیلی آبدیده شدند. ما باید گفتمان دین را کاملا در جامعه تئوریزه کنیم .البته این تکصدایی نیست. اما اگر شما حکومت دینی می خواهید به معنای این نیست که چند سکولار هم بیاورید در عرصه قرار دهید که تک صدایی نباشد. حکومت دینی شرایطی دارد مهمترین شرطش رهبری الهی با استانداردهایش است. دوم حضور مردم در صحنه است. سومین شرط برخورداری از مدیران صالح است. مگر می شود نمایندگان مجلس سکولار باشند یعنی صد نماینده سکولار باشند و شما حکومت دین داشته باشید آنوقت همیشه شما چالش خواهید داشت همیشه آنها با خارج پیوند می بندند که حکومت را در دست خود بگیرند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر